Onafhankelijke Cliëntondersteuning

Onafhankelijke Cliëntondersteuning

Advies en ondersteuning Wat doet de onafhankelijke cliëntondersteuner?

 

We kunnen je op verschillende manieren helpen met advies en ondersteuning, bijvoorbeeld:

  • Informatie en advies geven over de aanvraagprocedure
  • Helpen om je vraag onder woorden te brengen
  • Meegaan en ondersteunen tijdens gesprekken
  • Helpen bij het maken van bezwaar als je het ergens niet mee eens bent

De onafhankelijke cliëntondersteuner is neutraal en onpartijdig. We werken onafhankelijk van de buurtteams en de gemeente Utrecht.  

In deze animatie leggen we uit wanneer je een cliëntondersteuner kunt inschakelen en wat hij of zij dat voor je kan doen. 

What can we do for you? 

Extra paar ogen Voor wie is onafhankelijke cliëntondersteuning

De onafhankelijke cliëntondersteuner kan je helpen als je vragen hebt over het regelen van zorg of ondersteuning. Bijvoorbeeld als je hulp krijgt van een buurtteam of een Wmo-voorziening hebt aangevraagd. Misschien is iets niet duidelijk of weet je niet welke vragen je moet stellen. Of je bent toch niet helemaal tevreden over hoe je bent geholpen. Dan is het fijn als een extra paar ogen met je meekijkt. Je kunt ons op elk punt in het proces inschakelen: we ondersteunen zowel voor, tijdens als na het aanvragen van zorg. 

Voorbereiding indicatiegesprek hulp bij het huishouden Tips en checklist

U krijgt hulp bij het huishouden. Op 19 juni heeft de gemeente een brief gestuurd. Daarin staat dat uw zorgorganisatie met u in gesprek gaat over hoeveel hulp bij het huishouden u krijgt.
Hoe kunt u zich op dit gesprek voorbereiden? U Centraal geeft u graag wat tips.
Bekijk de tips

Aanmelden Wat kun je verwachten

  1. Je neemt contact met ons op
  2. We geven informatie of advies
  3. Als het nodig is maken we een afspraak voor verdere ondersteuning
Onafhankelijke cliëntondersteuning (1)