Financiën, Informatie en Advies

Een helder overzicht van inkomsten en uitgaven helpt enorm om mensen uit de schulden te houden of te krijgen. Als vrijwilliger help je daarbij.

Vind je het leuk om iemand te helpen bij zijn/haar administratie? U Centraal zoekt vrijwilligers die mensen willen ondersteunen bij het op orde brengen en/of houden van de (financiële) administratie.

Als vrijwilliger kan je ondersteuning bieden in diverse situaties:

Voordat je aan de slag gaat als vrijwilliger krijg je een basistraining die je voorbereidt op het administratief ondersteunen van mensen. Daarnaast kun je meerdere keren per jaar trainingen volgen over financiën en jouw rol als vrijwilliger. 


Team FIA

Het werk wordt gecoördineerd door het team Financiën, Informatie en Advies (FIA) van U Centraal. Iedereen kan op enig moment in zijn/haar leven vragen  krijgen over geld of administratie. Wij bieden laagdrempelige hulp door vrijwilligers in te zetten. Mensen die een stadsgenoot willen helpen en samen aan de slag gaan. Het doel is altijd dat iemand weer zelfstandig verder kan. Binnen het project FIA werken bijna 300 vrijwilligers en 10 beroepskrachten. Op jaarbasis worden ongeveer 400 cliënten thuis ondersteund door vrijwilligers van FIA.

Nico Bredewoud helpt mensen thuis met hun administratie:

 

Samenwerking

U Centraal werkt samen met de Tussenvoorziening in de werving, begeleiding en scholing van vrijwilligers Financiën, Informatie en Advies. Doe de test en ontdek vacature bij je past.

 
Meer informatie en aanmelden

Heb je belangstelling om vrijwilliger te worden op het gebied van Financiën, Informatie en Advies? Voor meer informatie: 06-10 78 11 54 of finan-admin@u-centraal.nl.

 

Team FIA staat u graag te woord!

Anne Fleur van Winkelhoff, Elena Milletari, Liselotte Anbeek, Marleen van Zijl, Rachida van den Tempel, Rebecca Pook, Rob van Asch, Renée de Vries.

-> Ga terug naar overzicht Vrijwilligerswerk 

‘Zeer tevreden, keep up the good work! Ik zou graag wat terug willen doen.’ Client Financien en Administraties, clienttevredenheidsonderzoek 2016